Összes oldalmegjelenítés

2011. január 20., csütörtök

Cukkinis tészta

Az egyik kedvenc évszakom a nyár. Ilyenkor rengeteget csavargunk Simikével és sokszor a húgomék is hazajönnek Angliából és akkor együtt az egész csapat, ami nagyon jó! Az egyik dolog amiért jó a nyár, hogy apukám minden héten hatalmas mennyiségű, gyönyörű cukkinikkel látja el a konyhánkat. A képen ez is látható a cukkinis tészta mögött. Ennek köszönhetően rengeteg cukkinis receptet találtam ki. Gyors, egyszerű és könnyű olaszos recepteket. Remélem idén nyárra tudok szerezni többfajta olasz cukkini magot is, főleg a kis kerek teniszlabda nagyságú hiányzik, mert azt imádom töltve. Egyszóval ha itt nyár nálunk jön a töltött cukkini, rakott cukkini, kerek cukkini, rizses cukkini, lukas cukkini, grillezett cukkini...Gombóc Artúr után szabadon...
Kezdem a cukkinis tésztával, ez az egyik legegyszerűbb és gyorsabb. A cukkiniből érdemes kicsiket,mondjuk úgy 10-12 centiseket választan.Olívaolajból én az extravergine-t használom, amire az van írva, hogy sansa vagy pomace az maximum sütni jó. Sajnos most már keverik az olívákat Olaszországban is, sokszor az van ráírva, hogy az EU-ból származó olívát használnak. Amíg Firenzében éltem szerencsém volt, mert apósom Puglia-ból küldte a saját készítésű smaragdzöld olívaolajat és persze a testes vörös borát. Most már sajnos be kell érnem a boltival :-)

Cukkinis fusilli
Hozzávalók  4 személyre

3-4 kis cukkini
4-5 gerezd fokhagyma
tészta fusilli, penne de spagetthivel is finom
olíva olaj
ízlés szerint 1 kávéskanál pesto szósz
parmezán sajt

A cukkinit alaposan megmosom, de nem hámozom meg és nagyon vékonyra vágom, esetleg reszelővel is lehet karikákra vagy hasábokra. A pucolt fokhagyma gerezdeket kis olívaolajjal felteszem egy serpenyőben és amikor kezdenek picit pirulni hozzáadom a cukkinit. Addig felteszem a lábosban a vizet forrni, de sót csak akkor teszek bele amikor már forrásban van, mert azt mondta az anyósom, hogy úgy előbb forr, én pedig hiszek neki. Zárójelben megjegyzem, hogy fantasztikus ételeket készít, és bár régi ütött-kopott kis edénykékben, de még most is sokszor érzem az ízüket a számban! Még jó, hogy pár receptet leírtam,amit tőle kaptam! Visszatérve a vízhez, olajat nem szoktam beletenni, nekem sosem ragad, lehet, mert olasz tésztát használok, nem tudom. A cukkiniket jó alaposan megsütögetem, hogy szép színük legyen, mert így lesz csak ízük is. Mikor már majdnem kész a cukkini hozzáadom a pestot és bedobom a lobogó  vízbe a tésztát. Marokkal szoktam mérni per fő.  /Nagy marokkal :-)/ Mikor leszűrtem a tésztát egy tálban összekeverem  a szósszal a tetejére pedig jó adag parmezánt reszelek.








Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése