Összes oldalmegjelenítés

2011. január 25., kedd

Túró torta ahogy mi szeretjük

Ennek a tortának nagy hagyománya van a családban. Az eredeti, a legelső, szív alakban készült, eperrel a tetején és a nagy szerelmem születésnapjára. Ez volt a kedvence... 20 évesen Firenze mellett Ugolinoban voltam babysitter egy 2 éves kislány és egy akkor született kisfiúnál. Szép kis csendes hely Ugolino, egy nagy Golfpálya mellett sok kis családi ház. 

Nekem, aki addig Budapest szívében nőttem fel, talán túlságosan is csendes. A buszok csak óránként jártak és este 8 kor volt az utolsó. Egyszer mikor az egyetlen szabadnapomat a vasárnapot Firenzében töltöttem, lekéstem az utolsó buszt. Grassinától Ugolinóig gyalog tettem meg az utat, ami kb. 4-5 kilométer volt, ráadásul sötétben. Elég félelmetes volt, főleg amikor a temető mellett mentem el. A gyerekek nagyon aranyosak voltak és a család is kedves. Igaz jó sokat kellett dolgoznom és nagyon hiányzott a családom, ezért rengeteg nutellát ettem és kekszet és csokit, azt hiszem mindent ami a kezem ügyébe akadt. Na persze az eredmény nem maradt el, sikerült 10 kilót felszednem 3 hónap alatt. Mikor anyukám kijött értem az öcsémmel, meg se ismert :-) Esténként recepteket másoltam kézzel és készültem a felvételire. Ott ismerkedtem meg Osvalda barátnőmmel, akit már említettem és akinek nagyon sokat köszönhetek. A recepteken túl, sokat segített abban is, hogy aztán felvegyenek az egyetemre. Addig csak a gimiben tanultam az olaszt és nem volt igazán részünk beszéd centrikus oktatásban, és idő se volt rá persze heti pár órában. A nyelvtant nagyon jól tudtam, de így lassan beszéltem, mert mindent jól akartam mondani és még nem volt gyakorlatom. Osvalda azt mondta, hogy van egy német barátnője, aki borzasztó hibásan, de gyorsan beszél, de így olyan mintha ha sokkal jobban tudna nálam. Az ő bátorításának köszönhetem, hogy megtanultam beszélni is olaszul, avagy toszkánul :-) Jó kis toszkán akcentusomat a felvételin is észrevették. Az egyik jellegzetessége, hogy H-nak ejtik a K-t. Például nem azt mondják, hogy : Coca cola con la canuccia corta, hanem, hogy: Hoha hola hon la hanuccia horta. Az egyik kedvenc filmemben is a Latin vérben is hallhatjátok. Hu jól elmentem a témától, vagyis a túrótortától. Igazából, azt akartam írni, hogy a két éves kislány Viola születésnapjára ott is elkészítettem a túrótortát, sőt kókusztekercset is, amit azóta is emlegetnek, hogy milyen finom volt.

Túró torta
Hozzávalók:

1 kg tehéntúró
250 gr cukor
250 gr vagy vagy margarin
4 nagy tojás ha kisebbek akkor 5
5 evőkanál búzadara
1 sütőpor
1 vaníliás cukor
1 citrom reszelt héja

Először is a tojások habját egy icipici csipet sóval felverem keményre. A túrót elektromos kézi keverővel összedolgozom először is a tojássárgával, majd lassan a többi hozzávalót is hozzáteszem. Legvégül óvatosan fakanállal belekeverem a felvert habot is. Kivajazott és búzadarával beszórt vagy szilikon formába öntöm és közepesre előmelegített sütőben kb. fél órát sütöm. Mikor kihűlt a tetejét gyümölccsel szoktam kirakni, esetenként zselatinnal is






Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése